sâmbătă, 14 martie 2009

intre timp... o vizita in spitalele romanesti

de o saptamana sunt libera iar agenda mea este foarte incarcata...:)
ciudat, credeam ca voi avea foarte mult timp liber, si ma voi plictisi, dar se pare ca omul care doreste sa aiba o viata implinita si plina de activitati, nu are timp de lenevit niciodata,,,:)
imi este greu sa ma impart in mai multe locuri... am inceput sa traduc alaturi de o buna prietena si trebuie sa ne incadram in deadline, si simt presiunea "task-ului" care trebuie terminat la timp...

intr-o alta ordine de idei, saptamana aceasta cumnata mea a nascut un superb baietel de nota 10, intr-o frumoasa zi de 10 martie.. si i-am preconizat un destin de invingator, o viata de nota 10! a nascut intr-un vestit spital din Bucuresti, o capitala teoretic europeana, practic, departe de lumea civilizata.. spitalul mi-a trezit dureri de constiinta si mi-a creat repulsie fata de actul nasterii... se pare ca atunci cand intri intr-un spital romanesc trebuie sa lasi la intrare cunostintele teoretice din domeniul medicinii, (ca doar tu nu cunosti mai multe decat o asistenta sau un doctor care au studiat atatia ani....), integritatea (trebuie sa lasi o asistenta sa te dezbrace in vazul altor mamici din salon, de parka totul ar fi atat de normal...) si sa te astepti ca uneori, nivelul de abordare pacient - doctor sa lase de dorit si sa nu adresezi totusi prea multe intrebari pentru ca risti sa fii catalogat prea curios si ca nu ai incredere in doctorul care stie el ce sa faca....

nu mai vorbesc de "dotarile" din salile de operatie, de tencuiala de pe pereti, "curatenia" de farmacie si de regulile care se respecta intocmai: "interzis strainilor" - si se circula in voie...

ma intreb de ce nu se ia o atitudine, atat timp cat mii de mamici nasc anual in spitalele romanestei neimbunatatite, mii de oameni "introduc" hartii de 10 - 50 Ron in buzunarele asistentelor de teama sa nu aplice copilului un tratament inuman...

mentalitatea ar trebui schimbata, poate, daca se aplica schimbarea de jos in sus, si nu asteptam ca un manager de spital sau un ministru al sanatatii, sa revolutioneze sistemul sanitar grav bolnav (ca sa paraprafez o emisiune tv)...